Zeven vitale inzichten voor verkopers,
ondernemers en managers
FLOW kan kortweg omschreven worden als: ‘de optimale staat van ervaring’. Dit houdt in dat hij die in FLOW is, zich gelukkig voelt. Mihaly Csikzentmihalyi, de naamgever aan het begrip, definieert FLOW zelfs als ‘de ervaring van het
geluk dat in elk van ons impliciet aanwezig is.’
En wanneer is een mens gelukkig?
Als hij kan zijn wie hij echt is met andere woorden als hij zijn potentieel ten volle kan ontplooien. De mens in FLOW leeft vanuit zijn potentieel in plaats van uit patronen vanuit zijn verleden. De mens in FLOW is spontaan creatief. De vraag is hoe we de FLOW-staat bereiken en behouden en kan dat ook in het zakendoen of bij het verkopen? Het boek dat u nu vasthoudt gaat juist hierover. Het is een gids voor wie een doorbraak wil richting zijn (nog) niet gebruikte potentieel. De wetten van FLOW zijn namelijk identiek aan de wetten van het menselijk potentieel.
Alleen wie voluit leeft kan weten wat FLOW daadwerkelijk is. Kleine kinderen zijn meestal in FLOW. FLOW is dus onze natuurlijke staat. Waar ging het dan mis en hoe herstel je dat? Wat zijn de onderdrukkers van FLOW en hoe kom je daar weer vanaf? FLOW en de kunst van het zakendoen is een gids op die weg.
0 reacties