Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education

The role of goal orientation, managerial coaching behavior and team learning

“When we talk about learning in the workplace we should not […] make the mistake of assuming that the workplace is a unified environment for all learners. Instead, we should recognize that people’s situations and organisational positions with respect to working and learning in the workplace differ.”
(Tynjälä)

Teacher Professional Learning

This dissertation examines teacher professional development in senior secondary vocational education and training. In the last decade, SSVET in the Netherlands was confronted with the implementation of competence-based education as part of a major educational reform. The aim of competence-based education is to develop an authentic learning environment, with a strong link to the future occupation of students. Thus, teachers from multiple disciplines must work together to attain an integrated educational program …

Eva Kunst (1989) was born in Almere, the Netherlands. After she completed secondary education at het Helen Parkhurst in Almere in 2007, she started the bachelor Civil Engineering
at the University of Twente. After a year, she decided to follow her calling and switched to the bachelor Educational Science and Technology at the University of Twente and obtained her bachelor’s degree in 2010. In 2013, she obtained her Research Master’s degree in Child Development and Education at University of Amsterdam. During her studies she specialized in advanced statistical research methods, educational policies and teachers professional learning.

Under supervision of Prof. Rob Poell and dr. Marianne van Woerkom she started as a PhD-candidate in 2013 at the department of Human Resource Studies at Tilburg University. In collaboration with scholars from Wageningen University and Research, the project Team Up for Learning and Professionalization was started to explore team learning in teacher teams in Vocational Education Training institutions in the Netherlands.

Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education
Auteur: Kunst, Eva
Gebonden en PDF | 244 pagina’s | Uitgeverij MultiLibris
Illustraties: J | Afmetingen(mm): 170 x 240

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Emigratie naar Curaçao

Een ervaring rijker Een waargebeurd verhaal over het jaar voorafgaand aan een emigratie en over het eerste...

Hildegards Godin

Hildegard van Bingen (1098-1179) was abdis van een klooster aan de Rijn. Ze had een geweldige impact op haar...

De betekenis van Kautilia’s Artashastra

Holistisch regeren, ondernemen en managen vanuit een financieel en economisch perspectief Oud Indiase...

Pilaar van mijn leven

De Spaanse Maria is naar de Dominicaanse Republiek gereisd, waar ze de as van haar overleden man Eduardo wil uitstrooien.

On Becoming a Transformative Leader

Leading in a Complexifying World Transformative leadership can only be actualized in active participation...

Die kant op!

In gesprek met inspirerende leiders over hun bronnen en aanpak Kraanvogels staan symbool voor...

Vigilia

‘In onze jonge jaren viel mijn wereld uit elkaar. Sindsdien zoek ik de brokstukken.’ Vigilia is een...

Talentbeleid en Klassen-management in de praktijk

Handboek voor het vormgeven van talentbeleid op de basisschool Als leerkracht, talentbegeleider, IB-er of...

Jan Bommerez

Jan Bommerez woont sinds 1995 in Californië. Hij is regelmatig in Europa voor workshops en congressen. Hij...

Is het voor een cijfer?

Motivatie in het onderwijs: van containerbegrip naar hanteerbaar concept Is het voor een cijfer? geeft het...

Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education

door | dec 7, 2018 | NIEUW, Producties, Uitgeverij MultiLibris

Categorieën

Archief