Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education

The role of goal orientation, managerial coaching behavior and team learning

“When we talk about learning in the workplace we should not […] make the mistake of assuming that the workplace is a unified environment for all learners. Instead, we should recognize that people’s situations and organisational positions with respect to working and learning in the workplace differ.”
(Tynjälä)

Teacher Professional Learning

This dissertation examines teacher professional development in senior secondary vocational education and training. In the last decade, SSVET in the Netherlands was confronted with the implementation of competence-based education as part of a major educational reform. The aim of competence-based education is to develop an authentic learning environment, with a strong link to the future occupation of students. Thus, teachers from multiple disciplines must work together to attain an integrated educational program …

Eva Kunst (1989) was born in Almere, the Netherlands. After she completed secondary education at het Helen Parkhurst in Almere in 2007, she started the bachelor Civil Engineering
at the University of Twente. After a year, she decided to follow her calling and switched to the bachelor Educational Science and Technology at the University of Twente and obtained her bachelor’s degree in 2010. In 2013, she obtained her Research Master’s degree in Child Development and Education at University of Amsterdam. During her studies she specialized in advanced statistical research methods, educational policies and teachers professional learning.

Under supervision of Prof. Rob Poell and dr. Marianne van Woerkom she started as a PhD-candidate in 2013 at the department of Human Resource Studies at Tilburg University. In collaboration with scholars from Wageningen University and Research, the project Team Up for Learning and Professionalization was started to explore team learning in teacher teams in Vocational Education Training institutions in the Netherlands.

Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education
Auteur: Kunst, Eva
Gebonden en PDF | 244 pagina’s | Uitgeverij MultiLibris
Illustraties: J | Afmetingen(mm): 170 x 240

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Wegwijzers

Innerlijke gidsen van het spirituele leiderschap Leiderschap kan niet enkel worden verworven door kennis en...

De 7 uitdagingen … een praktisch handboek

De zeven uitdagingen in het onderwijs aan cognitief getalenteerde kinderen Tijl Koenderink (*1981) heeft als...

Griekenland en Turkije

Met een Turkse koffie op een Grieks terras In 2010 schreef een recensent na verschijning van de reisbundel...

De Groeislinger

Integraal sturen in organisaties Onze sterkste mentale kracht is de intuïtie. Velen hebben echter niet...

Emigratie naar Curaçao

Een ervaring rijker Een waargebeurd verhaal over het jaar voorafgaand aan een emigratie en over het eerste...

Doorkruist land

De contemplatieve weg Miek Pot bracht twaalf jaar door in een kluizenaarsklooster. Na haar uittreden draagt...

Miek Pot

Al jong heeft Miek Pot (1960) een diep besef van de leegte en zinloosheid in haar bestaan. Terwijl ze intens...

De betekenis van Kautilia’s Artashastra

Holistisch regeren, ondernemen en managen vanuit een financieel en economisch perspectief Oud Indiase...

FLOW en de kunst van het zakendoen

FLOW kan kortweg omschreven worden als: ‘de optimale staat van ervaring’.

Pilaar van mijn leven

De Spaanse Maria is naar de Dominicaanse Republiek gereisd, waar ze de as van haar overleden man Eduardo wil uitstrooien.

Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education

door | dec 7, 2018 | NIEUW, Producties, Uitgeverij MultiLibris

Categorieën

Archief