Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education

The role of goal orientation, managerial coaching behavior and team learning

“When we talk about learning in the workplace we should not […] make the mistake of assuming that the workplace is a unified environment for all learners. Instead, we should recognize that people’s situations and organisational positions with respect to working and learning in the workplace differ.”
(Tynjälä)

Teacher Professional Learning

This dissertation examines teacher professional development in senior secondary vocational education and training. In the last decade, SSVET in the Netherlands was confronted with the implementation of competence-based education as part of a major educational reform. The aim of competence-based education is to develop an authentic learning environment, with a strong link to the future occupation of students. Thus, teachers from multiple disciplines must work together to attain an integrated educational program …

Eva Kunst (1989) was born in Almere, the Netherlands. After she completed secondary education at het Helen Parkhurst in Almere in 2007, she started the bachelor Civil Engineering
at the University of Twente. After a year, she decided to follow her calling and switched to the bachelor Educational Science and Technology at the University of Twente and obtained her bachelor’s degree in 2010. In 2013, she obtained her Research Master’s degree in Child Development and Education at University of Amsterdam. During her studies she specialized in advanced statistical research methods, educational policies and teachers professional learning.

Under supervision of Prof. Rob Poell and dr. Marianne van Woerkom she started as a PhD-candidate in 2013 at the department of Human Resource Studies at Tilburg University. In collaboration with scholars from Wageningen University and Research, the project Team Up for Learning and Professionalization was started to explore team learning in teacher teams in Vocational Education Training institutions in the Netherlands.

Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education
Auteur: Kunst, Eva
Gebonden en PDF | 244 pagina’s | Uitgeverij MultiLibris
Illustraties: J | Afmetingen(mm): 170 x 240

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Miek Pot

Al jong heeft Miek Pot (1960) een diep besef van de leegte en zinloosheid in haar bestaan. Terwijl ze intens...

Memoires van een Franse dame in Holland

Memoires van een Franse dame in Holland is het fictieve dagboek van Angélique Gourjault de Venours, de op...

Het Waarderend Oog

Appreciative Inquiry gaat over het delen van verhalen, het durven dromen en die dromen dan serieus nemen. Het Waarderend Oog is een boek waarin de passie voor AI doorklinkt.

De grote stilte

Veel mensen ervaren stress in hun leven. Ze worden geleefd door de omstandigheden en drijven weg van...

Parels van verdriet

Een verwerking van een ingrijpende gebeurtenis heeft het gezin van der Ven gezet tot een groot aantal schilderijen, beelden en gedichten.

Minder moeten meer flow

Ontdek opnieuw de magie uit je kinderjaren De mogelijkheid om de sprong te maken naar een hoger...

Sustainocratie

De nieuwe democratie waarin alleen de mens centraal staat Vraagt u zichzelf wel eens af of de dagelijkse...

Door de bomen het bos zien

Ontdek de eenvoud onder de complexiteit in relaties en organisaties In Kun je een rups leren vliegen? ging...

Jan Bommerez

Jan Bommerez woont sinds 1995 in Californië. Hij is regelmatig in Europa voor workshops en congressen. Hij...

Leven met intensiteit

Wat als iemand ‘te veel’ is voor zijn of haar omgeving of zichzelf? Te slim, te beweeglijk, te emotioneel,...

Teacher Professional Learning in Senior Secondary Vocational Education

door | dec 7, 2018 | NIEUW, Producties, Uitgeverij MultiLibris

Categorieën

Archief