Paul de Blot SJ

Paul de Blot is in 1924 geboren en opgegroeid in Indonesië. Na vijf jaar concentratiekamp werkte hij als chemisch technoloog voor de opbouw van de industrie in West Java. In 1948 werd hij Jezuiet en werd voorbereid om aan de opbouw van Hiroshima te werken. Door de politieke omstandigheden kwam hij in Indonesië in het universitair onderwijs voor filosofie en ecologische technologie. Daar werkte hij ook voor de slachtoffers van de mislukte communistische Coupe van 1965. In 1979 kwam hij op de Business Universiteit Nyenrode, waar hij in 2006 hoogleraar werd in Business Spiritualiteit.

Hij studeerde in Indonesië, Duitsland en Nederland filosofie, theologie, fysica, psychologie, spiritualiteit en Indonesische staatsleer en politiek. Op Nyenrode promoveerde hij op de thesis “Vernieuwing van organisaties in een chaotische omgeving door vernieuwing van de mens”.

Paul de Blot is auteur van Export marketing, psychologie en culturele valkuilen.

 

De mystiek van het zakendoen - Paul de Blot

De mystiek van het zakendoen

op zoek naar de spirituele kracht van organisaties
Paul de Blot SJ.
Nyenrode University Press

Er is een totaalvisie nodig vanuit een dieper perspectief van de zingeving om een antwoord te kunnen geven. Dat tracht de businessspiritualiteit te doen door een benadering die vanuit het niveau van het zijn, het kennen en het kunnen benadert. Het gaat om een deskundigheid van zakendoen vanuit de spirituele kracht van de onderneming, waarbij zowel realisme als idealisme serieus moeten worden genomen.

 

Business Spiritualiteit, Blot

Business Spiritualiteit

Een vernieuwingsmodel voor organisaties in een crisis
Paul de Blot SJ
Nyenrode Business Press

Dit boek van Paul de Blot is geschreven als handleiding voor zijn colleges in Business Spiritualiteit. Hij laat zien hoe organisaties in een crisis aan de hand van dit model tot vernieuwing kunnen komen.

2 reacties op Paul de Blot SJ

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Archief