Is het voor een cijfer?

Motivatie in het onderwijs: van containerbegrip naar hanteerbaar concept

Is het voor een cijfer?

Is het voor een cijfer? geeft het antwoord op de vraag die alle onderwijskundigen tot nu toe niet konden beantwoorden: wat motiveert een kind op school?

Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen. Het einde van de zesjescultuur is in zicht!

Als bijna-dropout op school vond Tijl Koenderink (*1981) toch het juiste spoor om zowel zijn gymnasiumdiploma te halen als met extra buitenschoolse activiteiten bezig te zijn.
Als trainer heeft hij honderden scholen bezocht om leerkrachten te trainen en best practices te verzamelen van de beste leraren van Nederland. Dit boek bevat de vruchten van al deze inspanningen.

Roland Louwerse (1970) is classicus en schrijver, en sinds 1995 als docent klassieke talen werkzaam in Den Haag en Rijswijk. Sinds 2011 is hij als trainer en senior adviseur VO verbonden aan Novilo. Met Tijl Koenderink schreef hij eerder het handboek De 7 uitdagingen in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen.

Reacties op het eerste boek van Novilo: De 7 uitdagingen
Ruth Van de Wal-Verwoert: Dit boek geeft leerkrachten eindelijk alle praktische handvatten om deze groep kwetsbare kinderen ruimte en begrip te laten ervaren, zodat zij een eerlijke kans krijgen in het onderwijs!

Elly Veenman Zee: Een handvat voor leerkrachten die in overvolle klassen met grote verschillen in behoeftes van leerlingen op deze manier goed onderwijs kunnen verzorgen.

Is het voor een cijfer?
Auteur: Koenderink, Tijl | ISBN/EAN: 9789081916714
Paperback | 220 pagina’s | Novilo
Illustraties: J | Afmetingen(mm): 145 x 210

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Ik heb een droom

Van duurzaamheid tot zingeving Vijf jaar lang was spiritualiteit op Nyenrode het onderwerp van de colleges...

De 7 uitdagingen … een praktisch handboek

De zeven uitdagingen in het onderwijs aan cognitief getalenteerde kinderen Tijl Koenderink (*1981) heeft als...

Actief executief

Toolbox voor het remediëren van executieve functies voor jongeren in het voortgezet onderwijs Dit boek is...

De betekenis van Kautilia’s Artashastra

Holistisch regeren, ondernemen en managen vanuit een financieel en economisch perspectief Oud Indiase...

Emigratie naar Curaçao

Een ervaring rijker Een waargebeurd verhaal over het jaar voorafgaand aan een emigratie en over het eerste...

Sustainocratie

De nieuwe democratie waarin alleen de mens centraal staat Vraagt u zichzelf wel eens af of de dagelijkse...

De geboeide leraar

Goed Werkgeverschap in het Voortgezet Onderwijs Het Voortgezet Onderwijs staat onverminderd in het brandpunt...

Het Waarderend Oog

Appreciative Inquiry gaat over het delen van verhalen, het durven dromen en die dromen dan serieus nemen. Het Waarderend Oog is een boek waarin de passie voor AI doorklinkt.

Ik heb plezier

Hoe ik mijn weg vond in het bedrijfsleven Autobiografie van Paul de Blot In dit boek beschrijft de auteur...

Wegwijzers

Innerlijke gidsen van het spirituele leiderschap Leiderschap kan niet enkel worden verworven door kennis en...

Is het voor een cijfer?

door | jul 4, 2013 | Novilo, Producties

Categorieën

Archief